De muziek begint daar waar de woorden stoppen.

Richard Wagner

Wil jij muzikaal je ei kwijt in Eindhoven?

Muziek verrijkt je leven. Het zelf kunnen spelen van muziek is een kunst en sport, en het is heerlijk om dat met meerdere mensen tegelijkertijd te kunnen doen. In een vereniging werk je samen aan een repertoire en maak je vrienden. Mis je het muziek maken? Of moet je nog beginnen aan muzieklessen? Het is nooit te laat om (weer) te beginnen!

De keuze voor een bepaalde muziekvereniging in Eindhoven kan een lastige zijn, want wat is het verschil tussen een brassband, fanfare of harmonie? En waar ben je naar op zoek?

Brassband

Een brassband, het woord zegt het al, is een orkestvorm met koperen blaasinstrumenten met onder andere trompetten, trombones en tuba’s én een percussiesectie. Saxofoons vallen in de categorie ‘houtblazers’, dus die horen er niet bij.

Harmonieorkest

Een harmonie is een orkest dat bestaat uit blaasinstrumenten en slagwerkinstrumenten. De houtblazers zoals klarinet, hobo en fagot worden hier ook ingezet.

Fanfare

Een fanfare bestaat uit koperblazers, slagwerk én saxofoons.

Waarom zou ik kiezen voor Fanfareorkest Wilhelmina?

• We maken plezier en muziek met elkaar
  • We zijn laagdrempelig
  • Ons repertoire is een combinatie van <genres>
  • We hebben ambities en zijn klaar voor de toekomst
  • Onze deur staat open voor iedereen. Beginner of ervaren, het gaat erom dat je graag speelt en leert
  • We bieden ook opleidingen aan om te leren spelen.
    Wil je daar meer over weten? Neem dan vooral contact met ons op.
  • We hebben de leukste projecten, zoals spelen tijdens het grote Gala voor Voedselbank Eindhoven
  • We zijn flexibel: je kunt altijd proefdraaien om te kijken of je je thuis voelt bij ons

Wil je een avond komen kijken? Dat kan! We spelen op dinsdagavond van 19.45 tot 22.00 uur in ’t Trefpunt op het Belgiëplein 20 in Woensel, Eindhoven. Wil je een keer vrijblijvend meespelen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op via het formulier hieronder.