VERENIGING

Op 21 maart 2023 startte Fanfare Wilhelmina een ‘Nei Talent Orkest. ‘Nei Talent Orkest is een project van Mear Mei Muzyk (https://mearmeimuzyk.nl) : Volwassenen zonder muzikale ervaring leren een blaas- of slagwerkinstrument te bespelen en samen muziek maken.
Onder leiding van onze inspirerende dirigent en met behulp van ervaren muzikanten van Wilhelmina en vooral met heel veel plezier, hebben we in tien weken naar een heus eindconcert toegewerkt. Dit is op 2 juni in de Van Doornekiosk voor een enthousiast publiek ten gehore gebracht.

Op 5 september is er een tweede ‘Nei Talint Orkest’ gestart. Ook zij zijn in tien weken klaargestoomd voor een eindconcert. Op 9 december heeft dit concert de Johanneskerk op zijn grondvesten doen schudden.

Beide projectorkesten zijn op 12 december 2023 samengevoegd tot één orkest: Fanfare Unisono Eindhoven.

Unisono is een orkest dat bestaat uit beginnende muzikanten. We maken wekelijks samen met veel plezier muziek. We onderhouden een warm contact met onze grote zus Wilhelmina. We spelen laagdrempelige fanfaremuziek die bij iedereen goed in het gehoor ligt.